Prefabrik ev yaptırmaya karar verdiğiniz zaman şehirde yaşıyor iseniz Belediye İmar Müdürlüğüne, prefabrik ev köye yapılacak ise İl Özel İdaresinin imar birimine dilekçe ile başvurmak gerekiyor. En son çıkan yasalardan sonra mahalli idareler ve kurumlar da değiştiği için prefabrik ev yapılacak yerin ne statüde olduğunu iyice sormalısınız.
Bu belgeler sizin hazırlattırabileceğiniz belgelerdir. Bunlara ilave olarak ruhsat başvurusunda prefabrik ev yaptıracağınız firmanın hazırlatacağı belge ve projelerin de dilekçe ekine eklenmesi gerekiyor. Bunlar;
- Mimari proje (Oda onaylı).
- Mimarlar Odası'ndan sicil belgesi.
- Betonerme statik proje (Oda onaylı).
- İnşaat Mühendisi Oda sicil belgesi.
- Elektrik tesisatı projesi (Oda onaylı).
- Elektrik Mühendisi Oda sicil belgesi.
- Sıhhi tesisat projesi (oda onaylı).
- Makine Mühendisi Oda sicil belgesi.
- Zemin etüd raporu.
- Harita uygulama sorumlusu ve evrakları.
- Yapı Müteahhidi ile ilgili belgeler.
- Müteahhitli inşaat sahibi ya da inşaat yapmaya yetkili başka bir müteahhit üstlenecek. Yapı denetim sözleşmesi ve yapı denetim şirketinin belgeleri.
- Yapıya ilişkin bilgi formu.
- Yapı denetim şirketi ücretinin %20'lik kısmını yatırdığını gösterir banka dekontu.
- Şantiye şefi sözleşmesi.
Şeklinde sayılabilir.
Yani bir firmadan prefabrik ev satın alırken neyin fiyata dahil olduğunu, neyin dahil olmadığını, kendinizin de ayrıca neler yapması gerektiğini firmayla detaylı bir şekilde konuşup öğrenmelisiniz. Prefabrik ev şehir dışına veya uzak bir yere yapılıyorsa, yapımı için bir süre gerekecekse, nakliye, montaj, sigorta ve konaklama gibi şeyler içinde firmalar ayrıca ücret talep etmektedirler.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder